E cert ca stăpânirea optimizării SEO necesita eforturi mari. Vei înțelege SEO cel mai bine atunci când experimentezi mult.
Vei avea nevoie de multe încercări pentru a reuși. Succesul tău va fi mai sigur atunci când vei avea un expert care sa te ghideze.
Pana acum, am cumpărat doar un curs de internet marketing. Am citit sute de articole despre optimizarea SEO.
Un procent din tactici a fost aplicat de către mine. In urma rezultatelor obținute, mi-am dat seama care sunt greșelile care te trag înapoi de la succes.
Ai auzit pana acum de mitul conținutul proaspăt?
In comunitatea SEO s-au născut anumite credințe despre frecventa publicării articolelor.
Cumva, se crede ca publicarea frecventa a articolelor te ajuta sa crești in rezultatele motoarelor de căutare.
Unii îți vor spune ca e obligatoriu sa publici minim un articol pe săptămâna.
Același lucru l-am făcut cu primul blog pe care l-am lansat. Publicam de doua ori pe săptămâna.
Astfel, in câteva luni publicasem deja aproape 60 de articole.
Crezi ca rezultatele mele s-au îmbunătățit? Dimpotrivă, lucrurile s-au schimbat atunci când am schimbat tactica.
Principalele dezavantaje ale publicării regulate
Fiind foarte focusat pe postarea regulata, vei cădea in capcana cantității. Vei scrie doar pentru cantitate. Astfel, vei uita cat de importanta este calitatea.
Din păcate, totul efortul tău va fii unul superficial.
Motoarelor de căutare nu le pasa de frecventa posturilor. Din acest punct de vedere, nu vei avea nici un avantaj in fata competiției.
Pentru Google contează cel mai bun rezultat, nu cel mai recent. E normal ca la un moment dat sa reactualizezi un articol mai vechi.
Un alt mare dezavantaj este faptul ca nu iți mai rămâne timp pentru promovare. Generarea de conținut îți va consuma timp.
Promovarea e un alt element al succesului online. Nu cred ca e nevoie sa spun ca fără promovare tot efortul tău e inutil.
Totul se schimba in optimizarea SEO. Un articol scris acum 2 ani poate prezenta informații depășite.
Soluția este sa-l actualizezi pe cel vechi, nu sa publici unul nou.
Poziția paginilor tale in clasamentul Google nu este colerat cu frecventa publicării articolelor.
O tactică exponențial mai buna este sa postezi conținut excelent.
Acest lucru te ajuta chiar daca postezi mai rar. Mai bine un articol fantastic, decât 10 slabe.
Mergi pe principiul calității. E mult mai benefic pentru o perioada mai lunga de timp.
Sfat 1: Prelucrează cu atenție fiecare postare si concentrează-te strict pe calitate.
Aici, ma refer la tehnicile de Black Hat SEO. Vorbesc aici despre cele mai mari greșeli pe care le poți face in optimizarea SEO.
Toate tehnicile Black Hat SEO reprezinta o pierdere de timp. Poate pentru moment ai reușit rezultate spectaculoase.
Așa funcționează tehnicile murdare SEO. Îți aduc rezultate doar pentru o scurtă durata de timp.
Sunt asemenea unui drog care îți dau o anumita satisfacție pentru moment.
După o perioada de timp, tot efortul este inutil si rezultatele sunt dezastruoase.
Indicat este sa construiești fiecare link cu grija. Link-urile spammy sunt una dintre modalitățile Black Hat SEO de promovare.
Sfatul 2: axează-te doar pe tehnicile de White Hat SEO. Acestea presupune eforturi care respecta regulile impuse de Google.
Sa presupunem ca ai jucat după reguli. Succesul tău depinde într-o mare măsura de cat de bine ai plănuit toate strategiile.
Spre exemplu, poate ai scris articole fără a targeta cuvinte cheie. Acesta greșeală te poate costa mult trafic.
E recomandat la început sa scrii articole optimizate in jurul unor termeni căutați de vizitatori.
După ce site-ul tău va acumula reputație, nu te va interesa sa optimizezi in jurul anumitor cuvinte cheie.
Un site cu reputație primește trafic chiar daca nu optimizează fiecare articol. Uita-te doar la site-urile mari si vei observa acest amanunt.
Chiar daca reușești sa aduci trafic, nu ți-ai asigurat succesul in online.
Se pune următoarea problema: ce ai de gând sa faci cu acel trafic?
Când putem spune ca un blog este de succes?
Un blog de succes are următoarele caracteristici:
• atrage un volum mare si constant de trafic
• are o bună rata de conversie
• generează venituri
Încă o mare problema aici este elaborarea conținutului nerelevant.
Întreg conținutul trebuie sa se armonizeze cu acel termen de căutare ales.
Sfatul 3: Începe cu plan bine gândit de la început si vei creste automat șansele de succes.
E logic ca vei scrie pentru o anumita categorie de oameni. Acestea sunt persoane interesate de domeniul pe care tu îl studiezi.
Pe lângă redactarea conținutului pentru vizitatori, mai trebuiesc îndeplinite niște condiții.
Tu trebuie sa gândești in așa maniera încât articolele tale sa atragă link-uri.
Din fericire, sunt anumite tipare de conținut care atrag link-uri naturale.
Tocmai implementarea acestor tipare pe site-ul tău poate atrage o mulțime de link-uri.
Structurarea unui asemenea conținut este dificila.
Ele sunt postări deosebit de folositoare care depășesc calitativ majoritatea postărilor de net.
Care e de fapt greșeala aici? Scrie pentru vizitatori si doar restul va veni de la sine.
A scrie pentru vizitatori e ok, însa e o strategie incompleta.
Sfatul 4: Include ceva in conținut pentru a transforma conținutul tău într-un link magnet.
Încă o greșeală des întâlnită este înțelegerea greșită a conceptului SEO. Optimizarea SEO nu presupune sa scrii conținut slab, apoi sa incluzi câteva cuvinte cheie.
Totul trebuie gândit ca un întreg. Succesul depinde integral de toți acești factori.
Evident, nu poți avea succes doar îngrămădind câteva cuvinte cheie într-o pagina.
Oricât ai supra optimiza, totul va fii inutil fără un articol bine detaliat si pus la punct.
Nu te aștepta in urma unui astfel de efort la rezultate extraordinare.
Toate elementele depind într-oarecare măsura unele de altele.
Greșeala pe care o ilustrez arata astfel: scriu conținut, adaug câteva cuvinte cheie si ma aștept sa anumite rezultate.
Orice efort de optimizare va funcționa doar dacă conținutul este pe măsură.
Sfatul 5: Înțelege faptul ca SEO nu este ceva separat de conținut. Aceste practici trebuiesc incluse integral in munca pe care o depui.
Oricât de excelent ar fi un conținut, niciodată nu se va promova singur.
Unele sfaturi superficiale se bazează pe: postează conținut de calitate si vei obține trafic.
Greșit!
Construirea unor posturi fabuloase e doar un mic pas înainte.
Problema e ca putini vor să admită ca promovarea adevărata presupune mai mult efort.
Când spun promovare, ma refer la modurile prin care poți obține link-uri prețioase.
Aici este cea mai mare dificultate pe care o întâmpini când lansezi un site.
Rămâne încă o întrebare: cum iți promovezi cat mai eficient conținutul?
• Trimite un e-mail persoanelor influente in nișa ta
Cel mai comun sfat este sa abordezi bloggeri influenți din zona in care te afli.
E puțin dificil, pentru că presupune mult tact. In mod cert, e chiar greu sa atragi atenția unui expert din primele încercări.
Sfatul 6: Misiunea ta principala este sa construiești relații cu aceste persoane influente. Nu încerca din prima sa le soliciți un link, pentru ca nu va funcționa.
• Promovare pe rețelele de socializare
Poate promovarea pe rețelele de socializare nu îți aduce link-uri. Pe de alta parte, vei putea ieși in fata unui blogger influent care va vedea postarea ta.
In încheiere, sunt curios care sunt greșelile pe care tu le-ai făcut in optimizarea SEO?
Consideri ca sunt unele mai grave decât altele? Aștept răspunsul tău într-un comentariu mai jos.
***
Mă numesc Țibrea Marian și de 2 ani studiez optimizarea SEO.
Am lansat blog-ul Comerț pe Net care este o resursă pentru toate persoanele care și-au deschis un site.
Majoritatea subiectelor pe care le-am ales sunt despre cum să îți crești paginile în clasamentul Google.