Cum sa proiectezi magazinul online pentru a creste conversiile

Introducere.

Ți s-a întâmplat  vreodată să ajungi pe un magazin online iar după câteva secunde să-l părăsești?

Mie mi s-a întâmplat de multe ori și de aceea m-am întrebat ce s-a întâmplat.

Deoarece am ceva experiență cu magazinele online, m-aș fi descurcat, dar de ce să pierd timpul când pot să găsesc același produs în altă parte?

La fel ca alți cumpărători îmi doresc ca atunci când fac cumpărături online să am o experiență plăcută.

Mulți dintre factorii care influențează rata de conversie pe un site de ecommerce țin de felul cum este proiectat.

Toate elementele vizuale trebuie să lucreze împreună pentru a oferi o experiență plăcută vizitatorului.

Iată câteva lucruri de care trebuie ținut cont la designul magazinului online pentru a crește rata de conversie.

Imagini de bună calitate a produselor

Un dezavantaj al magazinelor online este faptul că oamenii nu pot avea contact fizic cu produsele, nu pot să le pipăie sau să le miroase.

De aceea imaginile care prezintă produsele ar trebui să fie cât mai de bună calitate pentru a putea ilustra toate caracteristicile produsului.

Imaginile de bună calitate ale produselor vor crește rata de conversie pe site-ul tău.

Marimea imaginilor

Mai mare nu este întotdeauna și mai bun. Un studiu realizat de ConversionXL Institute arată că oamenii percep diferit valoarea unui produs în funcție de mărimea imaginii produsului.

De exemplu: o cămașă este percepută ca fiind mai valoroasă dacă imaginea care o prezintă este mai mică, pe când în cazul unui hard disk lucrurile stau exact pe dos.

Se știe că rata de conversie este strict legată de valoarea percepută a produsului.

Concluzia studiului este că produsele a căror valoare poate fi apreciată doar folosindu-le sunt percepute ca fiind mai valoroase dacă imaginea de prezentare este mai mică iar produsele a căror valoare poate fi apreciată citind caracteristicile sau specificațiile sunt percepute ca fiind mai valoroase atunci când imaginea care le prezintă este mai mare. 

Pentru a ști exact care este mărimea imaginilor care asigură cea mai mare rată de conversie în cazul produselor tale, ar trebui efectuat un test de tip A/B.

Calitatea imaginilor

Imaginile pe care le utilizați pentru prezentarea produselor trebuie să fie de înaltă calitate. Trebuie să fie clare, să fie făcute cu iluminarea corectă și să fie corect încadrate.

Înainte de a încărca imaginile pe paginile de produs asigură-te că sunt optimizate.

Dimensiunea fișierului ar trebui să fie suficient de mare pentru ca imaginea să fie afișată foarte clar, dar suficient de mică pentru a nu încetini timpul de încărcare al paginii. 

Un timp de încărcare mare al paginii de produs poate să scadă poziționarea în rezultatele căutărilor pe Google, dar poate și determina vizitatorul sa plece înainte de terminarea încărcării.

Funcția de zoom

Posibilitatea de a mări imaginea produsului suficient de mult pentru a vedea cât mai multe detalii, va crește intenția de cumpărare știind că produsele sunt de bună calitate.

Imaginile trebuie astfel optimizate încât să arate bine la zoom maxim, dar să nu afecteze viteza de încărcare a paginii.

Arată contextul

Imaginile care arată produsul tău în acțiune îi vor face pe clienții tăi să înțeleagă cum se folosește produsul și să-și imagineze care sunt beneficiile lor dacă vor avea acel produs.

Dacă e vorba despre produse de îmbrăcăminte folosește imagini cu oameni care poartă hainele în diferite combinații. 

În cazul uneltelor sau al gadget-urilor poți folosi imagini care arată cum folosesc oamenii produsul tău și cum îi ajută acesta.

Decizie de cumpărare emoțională sau instinctivă

Multe decizii de cumpărare sunt emoționale, așa că folosește fotografii care să ilustreze și să comunice emoțiile pozitive pe care le simt cei care folosesc produsul.

Oamenii dezvoltă emoții puternice și instinctive la vederea anumite imagini și de aceea este nevoie să cunoașteți foarte bine publicul țintă, pentru a folosi imagini care să-i inspire pe clienți.

Evită fotografiile necorespunzătoare

Fotografiile de stock pot părea de cele mai multe ori nepotrivite și nereale lucru care va scădea încrederea cumpărătorilor.

Folosiți pe cât posibil fotografii autentice cu oameni care folosesc produsele tale, dar care sunt realizate foarte bine din punct de vedere tehnic.

Un studiu care a urmărit unde se îndreptă ochii vizitatorilor pe site a demonstrat că oamenii tind să urmărească privirea persoanei din fotografie. 

Asigurră-te că privirea modelului este îndreptată întotdeauna spre elementul pe care vreți să-l scoateți în evidență (produs sau apel la acțiune).

Încorporează videoclipuri despre produse

Faptul că videoclipurile cresc rata de conversie este incontestabil așa că nu ar trebui să te întrebi dacă să folosești videoclipuri. Mai degrabă ar trebui să te întrebi cum să le folosești.

Conform Wistia lungimea videoclipului influențează gradul de angajare al vizitatorilor. Cu cât videoclipul este mai lung cu atât va fi mai puțin captivant pentru cumpărători.

Cele mai eficiente videoclipuri sunt cela cu o lungime de sub 30 de secunde.

Poți include videoclipuri de prezentare în paginile produselor.

Pentru a atrage atenția asupra videoclipului folosește o pictogramă care simbolizează un buton de redare suprapus peste miniatura videoclipului.

Durata de atenție a unui utilizator de internet este în medie de 8,25 secunde. Captează atenția vizitatorului încă din primele secunde petrecute pe pagină pentru a-l determina să rămână.

Videoclipul este un element vizual puternic așa că profită din plin de asta.

Demonstrații despre folosirea produsului

Folosind videoclipuri demonstrative poți crește rata de conversie cu până la 25%.

Folosește un model cu care clienții țintă se pot identifica. Dacă e vorba despre unelte folosește un model îmbrăcat în salopetă iar dacă e vorba despre produse de fitness folosește un model îmbrăcat în echipament de fitness.

Astfel clienții țintă se vor identifica cu modelul și își vor imagina cum ar fi dacă ar folosi chiar ei produsul.

Videoclipuri how-to

De multe ori oamenii nu cumpără un produs pentru că le e frică că nu vor ști cum să-l folosească.

Videoclipurile de tip “how to” trebuie să să arate pas cu pas cum se folosește produsul și este foarte util în cazul produselor complexe.

Deasemenea este foarte potrivit pentru a le arăta clienților produsul în context și a-i face să-și imagineze cum le va simplifica viața cumpărarea acelui produs.

Urmați cele mai bune practici de proiectare web

Un design bun al magazinului online ajută cumpărătorii să localizeze rapid elementele care favorizează decizia de cumpărare, cum ar fi butonul “Adaugă în coș” sau “Cumpără acum”.

Trebuie să ții cont de modul în care creierul procesează informațiile vizuale pentru a favoriza decizia de cumpărare.

Iată câteva lucruri de care trebuie să ții seamă:

Coerența paletei de culori și a fonturilor

Ghidurile de identitate vizuală ale brandului sunt elaborate cu scopul de a crea o identitate vizuală pe care vizitatorii să o poată asocia cu brandul.

Acest lucru crește încrederea, iar încrederea crește rata de conversie.

Păstrarea identității vizuale nu ar trebui să se limiteze doar la site ci ar trebui extinsă și la materialele promoționale folosite offline cum ar fi: cărți de vizită, flayere sau postere.

Dispunere fără dezordine

Un design minimalist duce la eliminarea oricăror elemente care distrag atenția vizitatorului de la obiectivul principal care este conversia.

Păstrează un aspect curat, cu elementele aliniate sau dispuse sub formă de grilă. 

Dacă trebuie afișate multe informații pe o pagină ar fi indicat să folosești tab-uri pentru afișarea elementelor:

Ierarhia vizuală

Stabilirea unei ierarhii vizuale este mai mult decât plasarea unor elemente mari și luminoase în anumite locuri pe site.

Majoritatea occidentalilor citesc de la stânga la dreapta și de sus în jos, urmărind cu ochii un traseu în formă de F sau Z atunci când derulează pagina.

Organizează conținutul ținând cont de acest lucru.

Folosind acest mod de organizare al conținutului se poate crește rata de conversie cu până la 35%.

Urgența

Se știe că includerea elementelor de design care atrag atenția asupra caracterului urgent al deciziei de cumpărare crește rata de conversie.

Folosește elemente cum ar fi “ultimele 2 produse în stoc” sau ofertă valabilă până la…” în pagina de produs pentru a-l determina pe client să ia decizia de cumpărare cât mai urgent.

Asistență pentru clienți înainte de vânzare

Unii dintre clienții tăi pot fi foarte aproape de a lua decizia de cumpărare, dar învă au unele nelămuriri. 

Fă ca aceste nelămuriri să dispară și clienții vor cumpăra imediat.

O metodă bună de a rezolva aceste nelămuriri este aceea de a pune în pagina produsului un formular în care clientul să poată întreba imediat ceea ce nu a înțeles, iar tu să-i poți răspunde cât mai repede.

Deasemenea se poate folosi un modul de chat online care sa asigure comunicarea în timp real între client și un operator.

Transport gratuit

Oferirea de transport gratuit crește rata de conversie, crește valoarea medie a comenzii și fidelizeză clienții.

Folosește elemente de design care să evidențieze oferta de transport gratuit.

Se poate folosi un element dinamic care calculeaza valoarea coșului și îi arată cumpărătorului cât ar mai trebui sa adauge în coș pentru a beneficia de transport gratuit.

Funcția de căutare

Este mult mai probabil ca vizitatorii sa cumpere dacă găsesc mai repede ceea ce caută.

De obicei căsuța de căutare este în colțul din dreapta sus a site-ului, așa că cel mai probabil acolo o vor căuta vizitatorii.

Afișeaz-o cât mai vizibil, cu o culoare în contrast cu fundalul și adaugă indicații pentru cel care vrea să caute, cum ar fi “introduceți cuvântul căutat”.

Afișarea unei fotografii a produsului în rezultatele căutărilor crește de asemenea rata de conversie.

Apelul la acțiune

Butonul de adăugare în coș este cel mai des întâlnit apel la acțiune pe un site de comerț electronic.

Dacă vizitatorii nu vor vedea sau vor vedea cu greutate butonu de adăugare în coș, nu vei realiza nicio conversie.

Acest buton trebuie să iasă în evidență față de celelalte elemente din pagină.

Iată câteva lucruri de care trebuie ținut cont:

  • folosește o culoare contrastantă
  • experimentează forma butonului
  • asigură-te că textul butonului este lizibil pe orice dispozitiv
  • nu folosi texte foarte lungi pentru butonul de coș
  • ai grijă să fie plasat în primul ecran al paginii (vizitatorul trebuie să-l vadă fără a fi nevoie să deruleze pagina)
  • asigură-te că butonul de adăugare în coș are forma unui buton pe care se face click. există multe site-uri care afișează butonul de adăugare în coș astfel încât este foarte greu de găsit.

Optimizare pentru dispozitive mobile

Conform Google 90% din utilizatori comută între ecrane cu diferite rezoluții în timpul actului de cumpărare. Asigură-te că site-ul este afișat corect pe ecranele de dimensiuni mici (telefoane mobile) și că utilizatorii găsesc aceleași elemente principale ca și pe ecranele mari (desktop, laptop).

Un produs care nu poate fi găsit, nu poate fi cumpărat.

Slideshow sau carusel

Slideshow-urile și caruselurile de imagini erau foarte la modă pe site-uri în urmă cu ceva timp.

Specialiștii în conversii spun că este total greșit să mai folosim caruseluri sau slideshow-uri pentru că ele atrag atenția cumpărătorilor de la elementele care asigură conversia.

Profitați la maxim de recenziile clienților

Studiile arată că 88% din cumpărători au la fel de multă încredere în recenziile de pe site ca și în recomandările personale.

Adună recenzii de calitate de la clienții care au cumpărat produsele și încearcă să păstrezi echilibrul între cele favorabile și cele nefavorabile. 

dacă vei avea doar recenzii pozitive, oamenii vor crede că sunt cenzurate iar credibilitatea site-ului va scădea.

Nu-i pierdeți la finalizare

Cumpărătorii au adăugat produsele în coș, dar încă nu te bucura. Studiile arată că mai mult de 50% din cumpărători abandonează coșul înainte de finalizarea comenzii, din diferite motive.

Cel mai frecvent abandonarea coșului este cauzată de taxele adiționale prea mari (taxe de livrare și altele).

Arată-i cumpărătorului toate taxele încă de la începutul lansării comenzii, pentru că altfel vei fi perceput ca un vânzător neserios.

Foarte mulți clienți abandonează coșul din cauza procesului greoi de finalizare. Ai în vedere următoarele aspecte atunci când proiectezi pașii pentru finalizarea comenzii:

  • redu numărul de pași necesari pentru finalizarea comenzii.  
  • dacă finalizarea comenzii se desfășoară pe mai multe pagini, introdu o bară grafică care indică progresul
  • permite-le oamenilor să cumpere fără a-și crea cont
  • include link-uri spre politica de confidențialitate, spre pagina cu termeni și condiții privind livrarea și plata sau politica de returnare.
  • include sigle ale procesatorilor de plăți și ale cardurilor în apropierea butonului de plată
  • arătați clar prețul și din ce este compus înainte de finalizarea comenzii
  • plasează în apropierea butonului de plată căsuța unde clientul poate introduce codul de reducere
  • arată-i cât economisește dacă cumpără produsele adăugate în coș

Concluzii

Există multe moduri în care poate fi proiectat un magazin online.

Scoate în evidență identitatea brandului tău și pune produsele în cea mai favorabilă lumină.

Întotdeauna ține cont că magazinul este proiectat pentru a le asigura clienților o experiență plăcută pe parcursul procesului de cumpărare.

Dacă faci modificări nu uita sa verifici toate elementele care ar putea fi influențate de acele modificări.

Dacă vrei să aflu mai multe 
Hai să discutăm
Ajutăm afacerile mici și mijlocii să crească cu ajutorul promovării în mediul online.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram