Cel puțin odată în existența unei afaceri, vine momentul când trebuie să te gândești la realizarea unui site de prezentare sau la reproiectare site-ului vechi.
Indiferent de industrie sau de tipul afacerii, atunci când vrei să faci un site trebuie să te gândești la două lucruri: stabilirea tipului de site adecvat și stabilirea scopului pe care trebuie să-l îndeplinească.
Este foarte important să eviți greșeala pe care o fac foarte mulți, de a crede că realizarea unui site este un scop în sine. De fapt, un site, este doar un canal sau un instrument care să ajute la atingerea obiectivelor afacerii tale.
De aceea, înainte de a trece la treabă, ar trebui să stabilești menirea site-ului, scopul pe care încerci să-l atingi.
Acest articol te va ajuta să stabilești tipul de site de care ai nevoie, în funcție de scopul pe care vrei să-l atingi.
Pentru fiecare tip de site web enumerat mai jos, există o structură care s-a dovedit cea mai potrivită pentru atingerea scopului propus.
Iată care sunt cele 8 tipuri de site-uri:
Site-ul de prezentare este cea mai frecventă opțiune pentru multe firme. Acest tip de site web nu vinde produse sau servicii online, dar contribuie la construirea unei prezențe online și la apropierea clienților de brand.
Obiectivele unui site de prezentare sunt:
Obiectivul pe care trebuie să-l atingă un site de prezentare este de a face compania mai cunoscută potențialilor clienți și de a simplifica găsirea datelor de contact de către cei interesați.
Un site de prezentare trebuie să conțină următoarele pagini sau secțiuni:
Un site de prezentare este cea mai bună opțiune pentru un start-up-uri sau pentru companiile care nu s-au decis încă cum să-și promoveze afacerea în mediul online. Este foarte popular printre companii, indiferent de industrie.
Conținutul unui site de prezentare nu trebuie actualizat foarte des, ci doar atunci când apar modificări majore în activitatea sau componența companiei.
Așa cum îi spune și numele, acest tip de site web are rolul de a informa clienții în legătură cu produsele sau serviciile oferite de firmă.
Pentru a atinge scopul de informare, acest tip de site web trebuie să conțină următoarele elemente:
Conținutul acestui tip de site web trebuie să fie legat de obiectul de activitate al companiei și poate include ghiduri, studii, infografice, etc.
O variantă mai avansată a site-ului de informații este site-ul de influență. Acest site are scopul de a educa vizitatorii prin intermediul conținutului publicat. Conținutul poate include studii de caz, tutoriale, materiale video sau audio, cercetări de nișă, etc.
„81% dintre consumatorii online au încredere în informații și sfaturi citite pe bloguri, iar 61% au făcut o achiziție bazată pe recomandările unui blog. Astfel, dacă doriți să-i convingeți pe vizitatori să devină clienții dvs., adăugați un blog cu conținut valoros și interesant. Aceasta va ajuta cu siguranță afacerea dvs. să crească.”
Scopul acestui site este de a arăta rezultatele muncii unui om sau a unei echipe, și de a atrage astfel noi clienți.
Un site de portofoliu trebuie să conțină:
Acest tip de site web este potrivit pentru artiști, fotografi, scriitori, designeri, modele, etc.
Acest tip de site web este un instrument eficient pentru a conduce vizitatorii printr-un canal de vânzări, transformându-i astfel în prospecți.
Este modelul de site preferat de companiile B2B pentru a atrage clienții de pe internet, urmând ca vânzarea să se facă apoi offline.
Trebuie să îndeplinească următoarele obiective:
Pentru realizarea acestor obiective, site-ul trebuie să conțină următoarele elemente:
Pentru ca procesul de transformare a vizitatorilor în prospecți să fie eficient, Lead Magnet-ul trebuie să ofere materiale cu adevărat valoroase în schimbul datelor de contact. Acestea pot fi: cupoane de reduceri, materiale informative, eșantioane de produs sau perioade de proba pentru un anumit serviciu.
Landing page-ul este unul dintre cele mai populare moduri de a valorifica un „Lead Magnet”. Este perfect pentru a conduce vizitatorii prin canalul de vânzări și a-i transforma în prospecți.
Pagina de destinație îi ajută pe vizitatori să se concentreze asupra unui singur lucru: un produs, un serviciu sau o ofertă specială. Aici poți descrie toate avantajele ofertei, poți adăuga mărturii, recenzii sau orice altceva care ar putea convinge vizitatorii să lase datele de contact.
Mai mult de 79% dintre vizitatori nu vor deveni clienți dacă nu vei avea grijă de ei în continuare. Pagina de destinație este doar primul pas din procesul de convertire. Continuă să lucrezi cu potențialii clienți folosind următoarele strategii:
Scopul unui magazin online este de a vinde produse și servicii. Trebuie astfel construit încât alegerea produselor sau serviciilor dorite să fie cât mai simplă. Trebuie să conțină coș de cumpărături și formulare de plasare a comenzilor direct pe site.
Un magazin online trebuie să vizeze îndeplinirea a două obiective:
Elementele pe care trebuie să le conțină un astfel de site sunt:
Trebuie să te asiguri că procesul de adăugare în coș și de plasare a comenzii este cât mai simplu.
Acest tip de site web este folosit de companiile care au deja un număr important de clienți care trebuie asistați și susținuți.
Pentru ca site-ul să funcționeze eficient , trebuie să conțină următoarele elemente:
Acesta este singurul tip de site web care este de fapt afacerea companiei. Facebook, Craiglist, Airbnb sunt câteva dintre cele mai faimoase site-uri produs.
Pot varia foarte mult în funcție de platformă și de scopul pe care trebuie să-l îndeplinească, așa că nu are sens să definim o structură pentru acest tip de site web.
Iată o scurtă listă de verificare care te va ajuta să ai un site care să-ți aducă rezultate:
Site-ul este oglinda afacerii tale în mediul online. Ține minte că nu vei avea o a doua șansă de a crea o primă impresie bună, deci asigură-te că site-ul servește întocmai scopul propus și construiește în permanență o prezență online.
Continuă să faci eforturi pentru a ajunge la publicul țintă și vei vedea că aceste eforturi duc la atingerea obiectivelor tale de business.